Elämänmuutos – osa 2 ensimmäinen viikko

Tavoitteen asettamisesta on kulunut noin 11 päivää ja blogia onkin mukava kirjoittaa, koska edistystä on tapahtunut. Varsinkin tämä viikko on ollut menestys. Siitä lisää tämän postauksen edetessä.

Valmistautumista salille ja eväiden tekoon. Ostin XXL-urheilukaupasta kaksi juomapulloa, kun minulle ei ole kunnollisia ja ihanat Minni Hiiri -eväsrasiat on ihan mahtavia <3
Valmistautumista salille ja eväiden tekoon. Ostin XXL-urheilukaupasta kaksi juomapulloa, kun minulla ei ole kunnollisia ja ihanat Minni Hiiri -eväsrasiat ovat ihan mahtavia <3

Ensimmäisen viikon aikana olen saanut huomata, että sokerihimoa vastaan joutuu taistelemaan aika paljon. Vaikka olenkin yrittänyt syödä säännöllisesti ja tarpeeksi, en ole säästynyt mielihaluilta. Maanantaina söin muutaman karkin ja puolikkaan Daim-patukan vain todetakseni, että mitä ihmettä?!! Se ei maistunutkaan niin hyvältä kuin mielessäni kuvittelin. O.o Siitä ei tullut yhtään tyydyttynyt olo ja jätti vaan morkkiksen jälkeensä.

Maanantain jälkeen olen pystynyt olemaan syömättä karkkia tuo muisto mielessäni. Jej, taputukset itselleni. Ihan helppoa se ei ole ollut vaan yleensä iltaisin tunnen kehoni janoavan sokeria. Tätä tunnetta paikkaamaan olen syönyt vauvojen 100% hedelmää sisältäviä smoothie-välipaloja (suosittelen! vauvanruuat on kyllä terveellisimpiä kuin meidän isojen, milloinkohan alettiin syömään kaikkea roskaa…) ja jugurttijuomia, joissa 0%rasvaa & lisättyä sokeria. Lisäksi olen syönyt mehukeittoja ja pilttejä puuron kanssa.

Simppeli vihannessosekeitto raejuustolla ja moniviljasämpylää, nam!
Simppeli vihannessosekeitto raejuustolla ja moniviljasämpylää, nam!

RUOKA

Olen tehnyt koko viikon itse ruokaa paitsi perjantaina olin siis Tallinnan risteilyllä ja olin siellä yhden päivän, joten silloin ostin 15cm Subin. Näin ollen voisin sanoa, että viikko oli todellakin menestys, sillä Subwayhinkin menin vain pakon edestä, koska olin matkalla. Pikaruokaa ei ole oikeastaan tehnyt edes mieli, vaan pikaruokakierre on johtunut täysin siitä, että en ole suunnitellut ruokiani etukäteen.

Ruoka-aikojen säännöllisyyteen en ole nyt pahemmin perehtynyt, vaan olen tehnyt ruokaa yleensä silloin, kun olen ollut energinen esim. aamupalan jälkeen. Tällöin vireys- ja energiataso pysyvät normaaleina seuraavaan ruokaan asti eikä tarvitse lähteä nälkäisenä hotkimaan hampparia naamaan.

Tekemäni ruoka on ollut mielestäni terveellistä ja hyvää, mutta kaloreja en sinänsä ole laskenut eikä tarvitsekaan tässä vaiheessa. Syön juustoa ja kalapuikkoja itsetehtyjen lohkoperunoiden kanssa eikä se haittaa. Tärkeintä on jättää suuret sokerimäärät pois.

Vedenjuontia en ole vielä tietoisesti lisännyt, mutta eiköhän se tästä jossain kohtaa tule, kun juomapullotkin on hankittu.

Tein ekaa kertaa pastasalaattia, joka sisälsi lohta. Oli todella iso satsi, n. 3l, josta loppujen lopuksi vein kaverille osan, koska ei oltas saatu koko satsia alas. Ainakaan ei voinut valittaa, että ruokaa ei ole!!
Tein ekaa kertaa pastasalaattia, joka sisälsi lohta ja oli hyvää. Oli todella iso satsi, n. 3l, josta loppujen lopuksi vein kaverille osan, koska ei oltas saatu koko satsia alas. Ainakaan ei voinut valittaa, että ruokaa ei ole jääkaapissa!!

LIIKUNTA

Tällä viikolla olen käynyt kaksi kertaa aamulenkillä koirien kanssa. Torstaina ja sunnuntaina. Otin ensimmäisellä kerralla Mellyn mukaan ja toisella Melodyn. Kumpikaan ei vaikuttanut mitenkään syvästi innostuneilta juoksemisesta, mutta aion silti ottaa jomman kumman mukaan jatkossa, sillä tarvitsevat myös kunnonkohotusta.

Salille aion lähteä ensi viikolla. Ensimmäiseksi kokeilen Myllypuron liikuntamyllyn kuntosalia, joka on todella edullinen: 3e aikuinen/kerta ja pääsen ehkä opiskelijana jopa 1,50e/kerta. Sats/Elixialle menosta ei kyllä ole vielä toivoakaan, koska on todella järkyttävät hinnat. Meillä on myös taloyhtiössä pieni kuntosali, jonne aion myös rantautua. Uimassa aion käydä mieluiten kaverin kanssa, kunhan saadaan aikataulut natsaamaan.

Aamulenkkejä ei kyllä voi vielä herkuksi kutsua, mutta minua motivoi se, että saan paremman kunnon ja tulen energisemmäksi. Lenkin jälkeen on ollut todella kiva olo, joten uskon, että tällä kertaa ajan kanssa voin jopa löytää itsestäni urheilijan tai ainakin liikunnasta nauttivan hyvännäköisen naisen.

Aaaaaah, love them <3 Mun uudet treenivaatteet <3
Aaaaaah, love them <3 Mun uudet treenivaatteet <3
Ostin salikengät fb-kirpputorilta hintaan 10€!! <3
Ostin salikengät fb-kirpputorilta hintaan 10€!! <3
Odottelee ottelijaansa
Odottelee ottelijaansa
Melly ja Melody energisenä.. Not. :D Lenkkikamuni <3
Minä nyt. 57,2kg. En nyt viikossa paljoa ole muuttunut hehe.
Minä nyt. 57,2kg. En nyt viikossa paljoa ole muuttunut hehe.

One thought on “Elämänmuutos – osa 2 ensimmäinen viikko

Leave a Reply

